اولین نشست خبری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش در آستانه سالروز شهدا برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 61
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 337
:: بازدید ماه : 8026
:: بازدید سال : 20715
:: بازدید کلی : 297853
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 15 اسفند 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 11:55 روز سه شنبه 14 اسفند ماه 1397 اولین نشست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش به همراه رئیس اداره ی اشتغال مدیر کل بنیاد شهید استان خوزستان با حضور خبرنگاران شوش نیوز ، تسنیم و سیمای خوزستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ علی الهایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مقدمه ای گفت : سی و نهمین سال تأسیس بنیاد شهید  را پیشاپیش به خانواده ی معظم و معزز شهدا ، جانبازان ، آزادگان و ایثارگران تبریک و تهنیت عرض می کنم ؛ بنیاد شهید در 22 اسفند 1358، به فرمان امام (ره) تأسیس شده و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری است و امور آن طبق مقررات و قوانین مربوط به نهادهای عمومی غیر دولتی و در چهارچوب اساسنامه مصوبه و آیین نامه های مربوط زیر نظر رییس جمهور و نظارت عالیه ی مقام معظم رهبری اداره می شود. « احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگهداشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تكریم از خانواده های معظم شهیدان، جدیت در امور فرهنگی خانواده های شاهد، خود اتكایی و قانونمند كردن ارائه خدمات به آنان، و بسیج امكانات نظام به منظور پراكندن عطر ملكوتی شهادت در جامعه» محور فعالیت های این نهاد مقدس است. البته سابقه ی  اولیه ی  این نهاد به دوران آغاز قیام امام (ره) به سال 1342، باز می گردد. بعد از قیام خونین پانزده خرداد 1342 گروهی از روحانیون انقلابی و مبارز و افراد نیكوكار به دستور امام (ره) مأموریت یافتند تا به خانواده های شهدا رسیدگی كنند، كه این كار در طول سال های مقاومت و مبارزه ادامه یافت و در سال های 57 ـ1356، دامنه وسیع تری پیدا كرد. بعد از پیروزی انقلاب، برای سامان دادن بیشتر به امور شهدا و خانواده های آنان، با فرمان امام (ره) بنیاد آغاز به كاركرد كه با آغاز جنگ تحمیلی و بیشتر شدن تعداد شهیدان، وظیفه و تكلیف بنیاد شهید سنگین تر شد.

وی در ادامه به سئوال خبرنگار شوش نیوز مبنی بر آمار دقیق شهدا ، جانبازان و آزادگان به تفکیک اشاره کرد و خاطر نشان نمود : شهرستان شوش تا به این لحظه دقیقا 613 شهید دارد که شامل « 2 شهید در دوران انقلاب اسلامی ـ 2 شهید مدافع حرم ـ 2 شهید نظم و امنیت ـ 40 شهید زن  ـ 110 شهید دانش آموز ـ 383 شهید در مناطق جبهه و محورهای عملیاتی ـ 230 شهید بمباران از این تعداد 120 شهید کارگر هستند که طی دو مرحله بمباران در کاغذپارس هفت تپه  ، نیشکر هفت تپه ، راه آهن و ... شربت شهادت را نوشیده اند ـ 15 شهید شاخص که معمولا فرماندهان تیپ ها و گردان ها بوده اند ـ 9 شهید فرهنگی  و ورزشی شامل ( سه شهید هنرمند ؛ چهار شهید ورزشکارو دو شهید خبرنگار ) و 33 شهید جاویدالاثر » و در بین این شهدا ، 17 مورد داریم که از یک خانواده دو برادر شهید شده اند ـ 5 مورد از یک خانواده 3 برادر شهید شده اند  و یک مورد هم داریم که از یک خانواده به نام اسدی از هفت تپه داریم که 5 نفر از آنها شهید شده است و یک مورد هم داریم که یک خانواده یک تک فرزند  داشته و آن را تقدیم انقلاب و نظام نموده است .

الهایی یادآور شد : در مجموع « 1221» جانباز داریم که 43 نفر بالای 70 درصد ـ 5 تا 69 درصد 1178 نفر ـ زیر 25 درصد 713 نفر ـ 25 تا 49 درصد 380 نفر ـ 50 تا 69 درصد 85 نفر و 127 نفر آزاده داریم

سجاد عبیدی پور در مورد یکسان سازی مزار شهدا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری پرسید با توجه به این که شهرش از چند سال پیش اقدام به یک سان سازی مزار شهدا نموده است ، برای تک مزارها چه تدابیری اندیشیده اید؟

الهایی اظهار نمود : قبور شهدای شهرستان شوش از شش سال پیش یکسان سازی شده است و گلزارها بازسازی شده اند ، تک مزاری ها هم تا حدود 75 درصد بازسازی شده اند و برای 25 درصد باقیمانده کارشناسی را به تمام شهرها و روستاهای تابعه اعزام کردیم ، عکسبرداری های لازم را انجام داده است و از طریق گوگل مت نقطه گذاری نموده است و ما هم این گزارش ها را به استان فرستاده ایم تا برای سال آینده تأمین اعتبار شوند .

عباس کرم الهی پرسید چرا روی برخی از سنگ مزار شهدا ، خصوصا در گلزار آخر آسفالت نوشته شده شهید در حالی که بنیاد شهید مدعی است صلاحیت آنها برای شهادت احزار نشده است ؟

علی الهایی پاسخ داد : پرونده ی این دو نفر سالهاست در حال پیگیری است ؛ اما مشکلی که در شهرستان وجود دارد و در این خصوص چندین بار مکاتبه شده است ؛ جانبازی که فوت می کند ، خانواده اش بدون اطلاع بر سنگ مزارش می نویسند جانباز شهید ؛ و یا بدون اطلاع می رود تحت عنوان شهید بنر چاپ می کند چنین مواردی ممنوع اعلام شده و آن دو نفر هم تا زمانی که شهادتشان احزار نشود نباید بر سنگ مزارشان از واژه ی « شهید» استفاده کنند و در صورت مشاهده ما از طریق واحد سیاسی فرماندار تقاضا می کنیم که چنین مواردی پاک شود  .

شوش نیوز : چرا برای کلیه ی خانواده های معظم شهدا و جانبازان برای دریافت حقوق و درمان فقط یک شعبه ی بانک دی در اهواز درنظر گرفته شده و آیا قرار نیست فکری به افراد سالمند شود که این همه راه را مجبور نشوند به اهواز بروند ؟

غلامرضا کایدانی : ما هم به این فکر هستیم که در هر شهر بانک دی یک شعبه داشته باشد ، اما بانک مرکزی در این خصوص  مجوز صادر نمی کند که خانواده ی معظم شهدا در رفاه باشند و مجبور نشوند این همه راه از « شوش ، دزفول ـ اندیمشک ، بهبهان ، ماهشهر  ، رامهرمز و... » به اهواز بیایند و در همین راستا ساختمانی در دزفول برای ایجاد شعبه آماده شده و به محض اخذ مجوز بانک دی در این شهرستان فعالیت خود را آغاز می کند .

شوش نیوز : چرا در برخی از دیدارها با خانواده ی شهدا نماینده ی بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور ندارد ؟

علی الهایی : دیدار با خانواده ی معظم شهدا می بایست با  هماهنگی فرمانداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شود ؛ لذا انتظار دارم دستگاه هایی که قصد دیدار با خانواده ی شهدا مربوط به دستگاه خود را دارند این هماهنگی ها را به عمل آورده و در پایان کار گزارش این دیدارها را به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال نمایند و بی شک ما اگر مطلع باشیم در دیدارها حضور خواهیم یافت .

خبرگزاری تسنیم : برنامه های درنظر گرفته شده برای 22 اسفند ، روز شهدا را تشریح نمایید ؟

علی الهایی : «جمعه 17 اسفند 1397 به عنوان سخنران پیش از خطبه ها عملکرد یک ساله ی بنیاد شهید و امور ایثارگران را ارائه خواهم نمود ـ کاشت نهال به نام شهدا ـ غبار روبی گلزار شهدا توسط فرزندان شاهد ـ برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی در گلزار شهدا ـ دیدار با خانواده ی معظم شهدا ـ تقدیر و تشکر از کارکنان و بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران ـ برگزاری مسابقات علوم قرآنی ـ اجرای  روایتگری «جنگ و انقلاب» از روز شنبه تا چهارشنبه  و.... » عمده ترین برنامه های در نظر گرفته شده برای هفته ی شهداست .

از مدیریت شرکت کاغذپارس قدردانی می کنم که سنگ تمام گذاشت و از خانواده ی شهدای خود تجلیل به عمل آورد و ما در همان روز با  «دکتر روغنی و مهندس مؤذنی» هماهنگی هایی برای تشکیل جلساتی داشتیم تا حداقل در مورد اشتغال فرزندان شهدای همان شرکت به تفاهم نهایی برسیم ؛ و خوشبختانه با همان پیگیری های سطحی که صورت گرفته با خبر شدیم که فرزند یکی از شهدا به کار گرفته شده است .

خبرگزاری تسنیم : مهمترین دغدغه ی خانواده های معظم شهدا ، اشتغال فرزندان است ، با توجه به این که شما رئیس اداره ی اشتغال اداره ی کل بنیاد شهید و ایثارگران استان خوزستان می باشید در این راستا چه کارهایی انجام داده و چه برنامه هایی در پیش رو دارید ؟

غلامرضا کایدانی : اشتغال خانواده ی شهداء و جانبازان در واقع مهمترین دغدغه ی ما هم به شمار می آید و جا دارد از حضور اصحاب رسانه تقدیر و تشکر به عمل آورم که در پاسداشت ایثارگری های شاهد ، عزیزان ایثارگر و تجلیل از خانواده های معزز شاهد که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر هستند . آن چه مسلّم است اين كه واژه ی شهادت برآمده ازآموزه هاي اسلام و قرآن مي باشد. امروزه كلمه ی «شهيد» در عرف فرهنگ اسلامي بركسي اطلاق مي شود كه در راه « خدا ، اسلام ، نظام ، انقلاب و میهن» شهید شده باشد. و جانباز کسی است که عضوی از بدن خود را در راه اسلام و نظام تقدیم کرده باشد . و آزادگان عزیزانی هستند که در کنار شهدا و جانبازان جنگیدند اما به اسارت دشمن درآمدند و مدتها غربت از وطن و خانواده را با سخت ترین شرایط تحمل کردند .

اداره ی اشتغال و خود اتکایی استان خوزستان این افتخار را دارد که در محضر عزیزان اعلام کند برای  قریب به 1400نفر از ابتدای سال 1397 تا کنون اشتغال ایجاد نموده که 800 نفر به واسطه ی سهمیه 25 درصد استخدامی به صورت شغل پایدار و رسمی و الباقی به واسطه ی پرداخت تسهیلات بانکی شاغل شده اند ، اما من بدوا محضر شما خبرنگاران عرض کنم در شهرستان شوش ما 297 نفر بیکار داریم که در این میان «50 نفر زیر دیپلم (که از این تعداد 19 نفر فرزند و همسر جانباز ، 31 نفر همسر و فرزند و خواهر و برادر شهید ) ـ 71 نفر دیپلم ـ 184 نفر کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته و 42 نفر کارشناسی ارشد» در سامانه ی بیکاران ثبت شده اند .ان شاالله با پیگیری و تخصیص سهمیه و شرکت در آزمون ها از سهمیه 25 درصد ایثارگران و به تبع آن 5 درصد جانبازان زیر 25 درصد برخوردار شوند .

قانون در مصوبات ایثارگران ماده ی 21 را تصویب کرده است که 25 درصد سهمیه ی استخدامی به فرزندان شاهد و ایثارگر و همسران جانباز ، شهدا و خواهران و برادران شهید تعلق می گیرد ، ماده ی 2 همین قانون صراحتا گفته است ، به تمام دستگاه ها الزام شده است که می بایست سهمیه ای که در این راستا در نظر گرفته شده است را رعایت نمایند و تبصره های ذیل آن نیز به تمام شرکت های دولتی و خصوصی و دارای بیمه های خاص ،این قانون را تسریع داده است و در اختیار نداده بلکه در واقع تکلیف نموده است .

علی الهایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش در پایان این نشست خبری گفت : ابتدا انتظارم از فرزندان شاهد این است که روز پنجشنبه  جهت عطر افشانی مزار شهدا و به اهتزاز در آمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ساعت 14:30 در گلزار شهدا حضور به هم رسانند . و در پایان از « امام جمعه ، نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ـ فرماندار ـ اعضای شورای تأمین ـ سپاه ، نیروی انتظامی ، آموزش و پرورش ـ شبکه بهداشت و درمان ـ مرکز بهداشت ـ صنعت ، معدن و تجارت ـ تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ـ ورزش و جوانان ـ برق ـ شهرداری های (شوش ـ حر و فتح المبین) ـ بخشداری ها ، تمام عزیزان و دست اندرکاران  سلسله برنامه های شهد صلوات ـ مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج) ـ اصحاب رسانه و مطبوعات که در این سالی که گذشت نهایت همکاری و همیاری را با این بنیاد داشتند کمال تشکر و سپاس خود را به عمل می آورم .

در پایان به خبرنگارانی که در این نشست خبری حضور داشتند هدایایی به رسم یادبود توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش اهدا شد .اما عباس کرم الهی هدیه ی خود را که چون احساس کرد متعلق به شهداست پس داد.

 



:: بازدید از این مطلب : 1804
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.